Көк чай менен арыктаса болобу?

Бүгүнкү күндө көк чай менен арыктоо ашыкча майлардан арылуунун популярдуу ыкмасы болуп жатат. Бирок көк чай чындап эле арыктоо үчүн пайдалуубу же бул жөн эле мифпи?

 

 

 

Спортчулар, өзгөчө бодибилдерлер көк чайдын пайдалуу касиеттерин жакшы билишет, алар көптөгөн диеталык кошулмалар жана спорттук тамактануу элементтери (май күйгүзүүчү) тарабынан жарнамаланган.

Баштоо үчүн, көк чай бир эле учурда бир нече багыттар боюнча ашыкча салмакка каршы иштээрин түшүнүү зарыл: метаболизмди тездетүү менен ал топтолгон майлуу катмарлардан арылууга жардам берет, бирок бул эффект анча деле маанилүү эмес.

Бир катар изилдөөлөр көрсөткөндөй, 4 стакан (600-800 мл) көк чай кошумча 85 ккал күйгүзөт, бул 3 айда 1 кг дене майына барабар. Бирок, физикалык активдүүлүктү жогорулатуу менен (жумасына 3 саатка чейин) көк чайды үзгүлтүксүз колдонуунун таасири кескин жогорулайт.

Көк чайдын биздин организмге тийгизген таасиринин экинчи багыты тамак-аштагы крахмалдын организмге сиңишине тоскоол болуусу (күнүмдүк рациондо камтылган бардык углеводдордун 80%ке чейини крахмал - ал картошкада, күрүчтө, маннада, төө буурчакта, нан азыктарында жана башкаларда бар).

Ал тургай, көк чай менен каалаган нан азыктарын жесе болот деген ишеним бар. Чынында, көк чай бардык крахмалдын сиңишине жол бербөө үчүн жетиштүү эмес. Анын курамындагы амилаза ферменттери (крахмалдан глюкозага чейин гидролизге катышкан фермент) жарым-жартылай гана бөгөт коюуга жөндөмдүү.

Илимпоздор көк чай тамак сиңирүү системасы аркылуу өткөн крахмалдын так көлөмүн билишпейт. Эмне үчүн ал абдан маанилүү? Чындыгында крахмал глюкозага чейин бөлүнөт, ал дене майынын пайда болушу үчүн негиз болуп саналат.

Мындан тышкары, глюкозаны организмге кабыл алуу инсулиндин канга чыгышына алып келет, анын анаболикалык касиеттери анчалык деле чоң эмес, бирок денедеги майдын пайда болушунда жана сакталышында маанилүү роль ойнойт. Инсулин майлуу катмарлардын бузулушуна бут тосот жана, тескерисинче, жаңыларынын топтолушуна жардам берет.

 

Ошондуктан бодибилдерлерге машыгуудан мурун акыркы тамак учурунда 1-2 чыны көк чай ичүү сунушталат. Бул метаболизмдин тездетүүчү эффектиси менен толукталат жана майдын күйүү ылдамдыгына оң таасирин тийгизет.

Акырында көк чай организмде топтолгон токсиндерден, же зыяндуу заттардан арылууга жардам берет (мисалы, чоң адамдын заңынын жалпы салмагы 15 кгга жетет). Көк чай ич алдырма таасири жок болсо да.

Белгилей кетчү нерсе, ашыкча салмак тармагында көк чай бардык көрсөтүлгөн касиеттерине жетүү үчүн, аны туура демдөө керек. Кайнак суу майлуу катмарлар менен күрөшүүчү ферменттерди жок кылат, ошондуктан көк чай кайнак сууга эмес, жөн гана ысык сууга демделет.

Анын үстүнө, бул эки жолу жасалат: биринчи жолу чайдын суусу 1-2 мүнөттөн кийин төгүлөт, экинчи жолкусу аягына чейин ичилет. 100 мл сууга 1 чай кашык эсебинде демделет.

Чоң эффект жогорку калориялуу тамак-аштан (айрым кашалар, таттуулар, нан азыктары, куурулган эт) баш тартуу менен жетишилет.